vrijdag 21 februari 2014

"Kitten gekookt in magnetron omdat ze goudvis aanviel"


Razend was ze omdat haar kitten de goudvis belaagd had. Laura Cunliffe nam het katje en stak het beestje in de magnetron. Vijf minuten liet ze de kitten koken. Het diertje stierf aan haar verwondingen.
De werkloze twintiger uit Barnsley mocht het komen uitleggen aan de rechter. Cunliffe zei dat ze de vier maanden oude Mowgli wou straffen en pleitte schuldig aan dierenmishandeling. De Britse mocht beschikken maar moet op 13 maart opnieuw voor de rechter verschijnen. "De kitten was er erg aan toe toen Cunliffe het beestje uit de magnetron haalde. Het diertje kon niet meer ademen en stierf negen minuten later aan haar verwondingen", aldus aanklager Brian Osborn.

Cunliffe moest zelf naar het ziekenhuis en biechtte daar op wat ze uitgespookt had. Ze verklaarde dat de kitten haar goudvis aangevallen had.

"Ik ben al 13 jaar in dienst van de RSPCA maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Het is een vreselijke zaak. De kitten moet wel erg afgezien hebben", zegt Lynsey Harris van dierenvereniging. "Door de blootstelling aan de stralen van de magnetron werden de organen van het katje verwoest."

Volgens de advocaat van Cunliffe heeft zijn cliënte mentale problemen en is de 23-jarige ook depressief.

Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 21-02-2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten