dinsdag 14 mei 2013

"Dick" is verboden

Een onschuldige e-card op het eerste gezicht, maar een kwetsende vertoning volgens het postbedrijf. Het overkwam de 77-jarige Britse Ruth Levy toen ze een internetkaartje naar een vriend genaamd Dick wilde sturen.

Volgens de webshop Marks and Spencer is het gebruik van die naam heiligschennis. De bejaarde Levy kreeg een waarschuwing van het bedrijf voor "grof taalgebruik", weet de Daily Mail. De vrouw was zich van geen kwaad bewust en keek nog eens goed wat er nu zo mis was met haar tekst. "Ik dacht nog dat het om het woord 'significant' ging, maar de brief bleef geblokkeerd als ik het aanpaste. Nadat ik M&S om uitleg vroeg kreeg ik een preutse brief terug: mijn brief werd geblokkeerd omdat mijn vriend Dick heet." De website stelde nog voor om de naam te wijzigen in Richard. Levy besloot anders, ze ging van internet af en stuurde het verjaardagskaartje gewoon met de post.


Chalet.nu Vakantiehuizen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten