De Europese politieorganisatie Europol lanceert donderdagmorgen 12 juli 2018 een speciale website waarop plaatjes verzameld kunnen worden van de 25 meest gezochte criminelen van Europa. Zo kan je een heel team verzamelen. Het is vergelijkbaar met de bekende voetbalplaatjes.
Alle plaatjes kun je ontgrendelen met een code die op 12, 13 en 14 juli 2018 via social media (Facebook, Twitter en Linkedin) gepubliceerd worden. Er zijn 9 codes en met elke code kun je één, twee of drie plaatjes ontgrendelen. De codes kun je invoeren op de website.
Doel van de actie is om Europeanen bekend te maken met de gezichten van de criminelen. "Als je ze weet hoe ze eruit zien, dan herken je ze misschien en dat kan het verschil maken in de succesvolle opsporing van criminelen."
Nederlandse topcriminelen
Er zitten ook twee Nederlandse spelers in het criminele voetbalteam. Dat zijn Ridouan Taghi en Said Razzouki. Zij worden gezien als kopstukken in het criminele circuit.
In december bracht Europol ook al een adventskalender uit om meer aandacht te vragen voor de meest gezochte criminelen van Nederland.
Geef je reactie/mening op payment proofs en bijzondere nieuwsfeiten uit Nederland en de rest van de wereld.
woensdag 11 juli 2018
Plaatjesactie Europol: 'Spaar alle criminelen'
vrijdag 3 november 2017
Boodschappentas met 420.000 euro gevonden
De Rotterdamse politie heeft tijdens een controle van een auto een boodschappentas met 420.000 euro gevonden. De tas, die in de kofferbak lag, zat volgens de politie vol met vooral 10 en 20 eurobiljetten en was loodzwaar.
De politie controleerde de auto op de Kruiskade. De twee inzittenden, mannen van 22 en 27 uit Rotterdam, vertelden niet hoe ze aan het geld kwamen. Ze deden er na verhoor wel afstand van, wat betekent dat de 420.000 euro nu in handen is van de Staat. Daarnaast is de auto in beslag genomen.
De politie vermoedt dat het geld afkomstig is van criminele activiteiten. De twee worden verdacht van witwassen. Het OM beslist over hun vervolging.
zaterdag 7 oktober 2017
Experiment legale wietteelt in diverse gemeentes
Diverse gemeentes hebben al interesse in het expertiment van het nieuwe kabinet om legale wiet toe te staan. De Bredase burgemeester Paul Depla noemt het 'heel goed nieuws' dat gemeenten kunnen gaan experimenteren met het legaliseren van wiet.
De overheidswiet wordt landelijk geteeld en vervolgens verspreid onder zes tot tien gemeenten. Het is een proef om te kijken of met legale teelt de criminaliteit afneemt en de wiet minder schadelijke stoffen kan bevatten.
Voorstellen
Burgemeester Depla gaat zeker aan de gemeenteraad van Breda voorstellen om hieraan mee te doen, zegt hij tegen RTL Nieuws. "In het verleden heeft de gemeenteraad aangegeven dat ze hierin geïnteresseerd is. Dus ik weet zeker dat Breda zich zal aanmelden om mee te doen met de proef."
Depla noemt dit experiment van het nieuwe kabinet echt een doorbraak. "Maar je moet het wel heel zorgvuldig doen", waarschuwt hij. "Als je nu de wiet als overheid zelf gaat laten kweken, moet het veilig gebeuren. Dus het kweken in de kassen en het transport naar de gemeenten. Want je pakt hiermee een deel van de markt af die de criminelen in handen hebben. Die zullen dat niet leuk vinden."
Gilze en Rijen
Ook in de Brabantse gemeente Gilze en Rijen zijn ze enthousiast over legalisering. "Maar het moet wel verder gaan", zegt burgemeester Jan Boelhouwer. "Je moet de legale wiet aanbieden in nieuwe, legale coffeeshops. Je moet de legale wiet niet geven aan de criminelen die nu achter veel coffeeshops zitten. Dan span je het paard achter de wagen."
Proef met legale wietteelt:
|
Bron: RTL Nieuws d.d. 07-10-2017
woensdag 19 oktober 2011
Hier het werkelijke gezicht van zakkenroller nummer 1000
En weer gaat er een zakkenroller vrijuit
maandag 14 maart 2011
'Iedere Nederlander moet DNA afstaan'. Goed plan of niet?
Volgens de korpschef is privacy ondergeschikt aan het opsporingsbelang. "Als je de wereld veiliger wilt maken, moet je daar een prijs voor betalen." Ook wil hij dat er direct celstraffen worden opgelegd als een agent wordt mishandeld.
