zaterdag 21 juni 2014

Man rijdt rond met varkentje achter zijn auto

Evy Donni uit het Belgische Rummen heeft bij de politie een klacht ingediend tegen een man die in Nieuwerkerken met een varken achter zijn wagen reed.

De vrouw is nog steeds onder de indruk wanneer ze haar bizarre ervaring van afgelopen dinsdag navertelt. 'Ik ging mijn kinderen rond 8.30 uur halen in Gingelom en reed op de Diestersteenweg in Nieuwerkerken toen ik, in de richting van Sint-Truiden, iets achter de wagen van mijn voorligger zag bengelen', zegt Evy, die met verstomming was geslagen. 'Eerst dacht ik dat het een kat was, maar toen ik dichterbij reed werd het duidelijk dat er een biggetje aan een koord achter de wagen bengelde.'

Evy maakte onmiddellijk een foto met haar gsm en begon dan te toeteren op haar voorligger. 'Hij is dan gestopt op de parking van een meubelzaak. Toen hij uitstapte en ik hem duidelijk maakte dat er een dier aan zijn wagen bengelde, sloeg hij de handen op zijn voorhoofd, als teken dat hij het varken precies vergeten was. De man opende de koffer, zwierde het levenloze biggetje in de kofferbak, en reed dan verder.'

Steve Provost, korpschef van politiezone Sint-Truiden/Nieuwerkerken/Gingelom, was gisterenavond niet op de hoogte van de feiten, toen we de foto in handen kregen. 'Niet elke klacht komt op mijn bureau en het is dus mogelijk dat er een aangifte is geweest', zei hij.

De foto circuleerde op Facebook waar er verbolgen werd gereageerd.

Bron: Nieuwsblad.be d.d. 21-06-2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten