maandag 31 januari 2011

Vrouw met hoofddoek prijkt op rijbewijs van Britse man

De Brit Scott Allan (27), een blanke man met een getrimde baard, was niet weinig verrast toen hij onlangs zijn voorlopig rijbewijs in de bus kreeg. Daarop prijkte immers de foto van een Aziatische vrouw met hoofddoek. Het rijbewijs droeg ook een onbekende handtekening, vermoedelijk van de al even onbekende vrouw.
 
Londenaar Scott Allen vroeg zijn rijbewijs aan via het internet. Daarvoor moest hij een foto opsturen en een bewijs van zijn identiteit. Twee weken later viel dan het verbazende resultaat van zijn aanvraag in de bus.

Gegevens kloppen
"De verrassing was des te groter toen bleek dat mijn naam, adres en geboortetdatum op het rijbewijs wel klopten", aldus Allen. "Ik was danig geschrokken toen ik zag hoe een vrouw met een hoofddoek me op de foto aanstaarde. Ik bedoel, we lijken zefs niet op elkaar. Ik ben blank en heb een baard. Zij is Aziatisch, van middelbare leeftijd en draagt een hoofddoek".

Fout
De man belde naar de dienst die de rijbewijzen uitreikt. Daar was men zich aanvankelijk van geen kwaad bewust. "Ik vroeg de persoon aan de lijn of hij toch maar eens de kopie van mijn rijbewijs op zijn computer wilde checken. Pas dan gaf men toe dat er een vergissing moest gebeurd zijn". De fout wordt eerstdaags rechtgezet, zo beloofde men Scott Allan.
 
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 31-01-2011
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten