De politie heeft vanmiddag rond 17.30 uur een stoffelijk overschot gevonden in het water aan de Bieleveldlaan in Hoogeveen. Het gaat om een 68-jarige man die sinds donderdagavond vermist was.
Het onderzoek van de politie is inmiddels afgerond. Uit onderzoek naar de doodsoorzaak is geen aanwijzing gevonden die wijst in de richting van een misdrijf. Het stoffelijk overschot is in de vroege avond vervoerd naar een mortuarium. De man zou gewoond hebben in een aangrenzend appartementencomplex. Hij zou met regelmaat water voor zijn planten uit de vijver hebben gehaald.
Vijver afgeschermd
De politie zette tijdens het onderzoek de vijver af met schermen. Op een afstand keken buurtbewoners en media toe. Aanvankelijk wilde de politie geen uitspraken doen omtrent de identiteit van het slachtoffer, omdat de familie van het slachtoffer nog niet was geïnformeerd.
Geef je reactie/mening op payment proofs en bijzondere nieuwsfeiten uit Nederland en de rest van de wereld.
donderdag 19 oktober 2017
Dode man (68) gevonden in vijver Hoogeveen
Man dood gevonden in berm Zwinderen
In de berm van de Boerdijk in Zwinderen is vanmiddag een dode aangetroffen. De straat is afgezet en de politie is een onderzoek gestart.
Het lichaam dat is gevonden is van een man. Volgens 112Drenthe.nl gaat het om een wielrenner.
Buurtbewoner Jordi van der Fels (23) kwam omstreeks drie uur langs de plek waar de man lag. Op dat moment was de politie al aanwezig, net als een ambulance. "En er stonden enkele oudere mensen vlakbij, die op de fiets waren. Mogelijk hebben zij hem daar aangetroffen", zegt Van der Fels.
Volgens zijn broer lag er ook een racefiets.
De politie kon aan het begin van de avond nog niet zeggen wie de man is en waaraan hij is overleden.
UPDATE: De politie heeft de dode man die vanmiddag werd gevonden in de berm langs de Boerdijk in Zwinderen overgebracht naar het ziekenhuis.
Een schouwarts doet onderzoek naar de doodsoorzaak. De politie probeert de identiteit van de man te achterhalen. De Boerdijk is inmiddels weer vrijgegeven.
dinsdag 5 september 2017
Lijkwagen verliest kist met dode
Een lijkwagen heeft in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen tijdens een rit een kist met de dode er nog in verloren. Dat gebeurde omdat de achterklep van de auto door een defect niet goed was gesloten.
De kist gleed uit de auto op het asfalt en brak in stukken, deelde de ondernemer mee. Het stoffelijk overschot kwam zo op straat terecht. De chauffeur van de lijkwagen had gelukkig direct door wat er gebeurde. Hij legde het lijk in een lege kist die ook in de wagen stond.
Volgens het bedrijf bleef het lijk intact door de val. De nabestaanden zijn van het ongeval op de hoogte gesteld. De eigenaar vertelde dat zijn bedrijf jaarlijks 30.000 ritten met doden maakt, maar dat zoiets niet eerder is voorgekomen.
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 05-09-2017
