vrijdag 27 augustus 2021

Pakketservice PostNL zeer slecht

De pakketbezorging van PostNL is de laatste tijd heel erg hard achteruitgegaan. Lees ook de zeer slechte reviews hier op TrustPilot.

Ook wij hebben 2x achterelkaar hiermee te maken. Een paar weken geleden, begin augustus 2021, hadden wij iets besteld vanuit China via AliExpress. Er wordt keurig vermeld in ons account waar het pakket was en wanneer het geleverd zou kunnen worden. Ook zagen we dat het in Nederland was en bij de douane was aangekomen en nadien dat het de douane had verlaten en verder zou worden vervoerd met PostNL.
Echter vanaf dat moment konden wij de zending niet meer volgen. Normaliter krijg je dan ook een Track & Trace code van PostNL maar die hadden wij niet gekregen. Maar wat schetste onze verbazing toen wij een paar dagen later in ons account van AlixExpress keken was dat de bezorging zogenaamd was mislukt (terwijl we wel de hele dag thuis waren op die datum) en tevens hadden we geen bericht gekregen dat het pakketje naar een afhaalpunt was gebracht. Toen heeft het daar een week gelegen (zonder dat wij het wisten) zodat we het niet konden afhalen en toen is het weer retour afzender (China) gestuurd.
Echt een hele waardeloze service van PostNL. Als ze nu gewoon een briefje in de bus doen dat het pakket kan worden afgehaald. Scheelt ontzettend veel kosten en extra reiskilometers. Of zijn de bezorgers tegenwoordig te lui (of hebben ze het misschien te druk?!) om even een briefje te schrijven en in de bus te doen of willen ze niet een paar trappen oplopen om naar het bewuste appartement te komen?

Want bovenstaande is ook vandaag weer gebeurd. Nu met een pakketje van een Nederlands bedrijf. Ook nu kregen wij geen Track & Trace code en het zou gisteren worden bezorgd. Vandaar dat ik het bedrijf vandaag heb gebeld. Die konden zien dat ook nu de bezorging weer was mislukt (terwijl ik gisteren ook gewoon de hele dag thuis was) en dat het pakketje weer naar een afhaalpunt was gegaan.
Gelukkig kon de mevrouw ons de Track & Trace code geven zodat we inderdaad konden zien dat hij zonder tegenbericht bij een afhaalpunt lag. Als we niet hadden gebeld wisten we niet dat het daar lag en zou het na een week weer worden teruggestuurd.

Kortom, een zeer waardeloze service van PostNL. De bezorging van brieven en kaarten gaat altijd goed hier maar de bezorging van pakketjes laat echt te wensen over. Met name de laatste maanden is het een drama! PostNL doe hier wat aan!

UPDATE 30-08-2021: Lees hier het commentaar van PostNL op Klachtenkompas.nl

Image cap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten