woensdag 10 juli 2013

Loco-burgemeester Assen betrapt op diefstal

Wethouder Jaap Kuin van Assen en sinds het plotselinge vertrek van Sicko Heldoorn ook tijdelijk burgemeester van Assen, is aangehouden voor diefstal. In een bouwmarkt zou hij per ongeluk twee boortjes in zijn jaszak hebben gestopt en hiermee naar buiten zijn gelopen. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.

Per ongeluk niet betaald, verklaart Kuin. "Ik had van alles nodig voor mijn boot. Scharnieren, schroefjes, boutjes. En ook nog verf voor de parketvloer in ons huis. En die twee boortjes dus. Ik had mijn handen vol en heb die dingen in de gauwigheid in mijn zak gestoken. Zonder erbij na te denken. Dom natuurlijk, maar absoluut niet met de bedoeling ze te stelen. Man, ik heb rond de 75 euro afgerekend. Daar hadden twee boortjes van zo'n 9 euro per stuk echt nog wel bij gekund."

Een medewerker hield hem aan en hij werd meegenomen naar het politiebureau. Dit gebeurde op vrijdag 28 juni, de drukste dag van het TT Festival, waar Kuin als tijdelijk burgemeester verantwoordelijk voor was. Kuin nam op dat moment als loco-burgemeester de taken van voormalig burgemeester Sicko Heldoorn waar. Wat de politieke gevolgen van de aanhouding zijn, is nog niet bekend. De boete die hij heeft gekregen gaat hij betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten