zaterdag 21 oktober 2023

Tijdig betalen betekent geen nieuwe lening meer bij Saldodipje

In het verleden heb ik Saldodipje altijd een goede waardering gegeven. Maar ik heb een addertje onder het gras gevonden waar ik iedereen voor wil waarschuwen.
Ik heb in het verleden mijn laatste 3 leningen altijd keurig op tijd terug betaald. Altijd binnen 5 dagen zodat ik niet de boete hoef te betalen voor het niet hebben van een garantsteller.
Maar bij de eerste 2 aflossingen kon ik iedere keer 100 euro minder lenen. En na de tijdige aflossing van mijn derde lening kon ik geen nieuwe lening meer aanvragen omdat "hun interne scoringssysteem" aangeeft dat ik niet in aanmerking kom voor een nieuwe lening. Terwijl ik toch altijd keurig op tijd heb betaald.
Maar dat is blijkbaar alleen omdat ze geen geld voor meer ontvingen voor de zgn. boetes voor het niet hebben van een garantsteller. Blijkbaar is dat hun verdienmodel. Echter is dat bovendien volledig in strijd met de Europese wetgeving waar zowel de Nederlandse als de Spaanse wet onderhevig aan is.
Er zijn in het verleden al diverse rechtszaken aangespannen welke Saldodipje altijd heeft verloren.
Met deze werkwijze raken ze de goedwillende en tijdig betalende klanten snel kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten